Follow Us @soratemplates

duminică, 1 iunie 2014

Casa de vacanta a lui Nelu Ploiestenu din Satul Negoşina – Com Căneşti,Buzau

În “oaza de linişte” din comuna buzoiană interpretul stă cam o lună pe an, are animale şi i-a cumpărat chiar măgăruş nepotului său, Antonio
Unul dintre cei mai cunoscuţi interpreţi de muzică lăutărească din România, Nelu Ploieşteanu, se poate considera o lună pe an şi buzoian, chiar dacă numele său de scenă este dedicat în totalitate oraşului Ploieşti.
         Cum a ajuns interpretul care a cântat şase luni la acordeon la Teatrul de revistă „Ion Vasilescu” şi l-a avut ca dirijor pe Ion Albeşteanu să îşi cumpere o casă de vacanţă în satul Negoşina, comuna Căneşti şi să devină un motiv de mândrie pentru aleşii locali nu este un mare secret. Prezentă în „oaza de linişte” de pe meleagurile buzoiene mai bine de şase luni pe an, soţia artistului, Elena, pe care am găsit-o acasă la Negoşina, ne-a explicat că alegerea a avut la bază o vizită făcută surorii sale şi dorinţa de a găsi un loc cu aer curat pentru a-l îngriji pe băiatul lor care are probleme de sănătate. „Acum cinci ani am vizitat-o pe sora mea, Zoica Miliţescu, la insistenţele unei nepoate. Ea venea des la Bucureşti, dar noi nu am fost niciodată pe la ea. Când am văzut ce frumos este aici, câtă linişte şi ce oameni cumsecade, ne-am spus că ar fi bine să ne cumpărăm o casă aici”, ne-a declarat soţia artistului. Sunându-şi soţul pentru a-l întreba dacă este de acord să facem fotografii pentru cititorii Opinia, doamna Elena îmi oferă apoi telefonul pentru a discuta cu soţul aflat încă la muncă pe Litoral. Precizând din start că soţia este singura care poate decide în legătură cu fotografiile, interpretul Nelu Ploieşteanu ne explică apoi cum a ales comuna buzoiană drept loc de relaxare pentru el şi familia sa. „ Când am cumpărat casa, m-am gândit în primul rând la familie. Eu sunt prieten şi cu Benone Sinulescu şi când am făcut alegerea astă m-a sfătuit să nu ezit, pentru că Buzăul este foarte frumos. Vă spun sincer că acum nu îmi pare rău. Mă simt ca în Rai când stau alături de familie. O lună pe an îmi încarc bateriile la Căneşti”.
         În calitate de gazdă, soţia artistului ne dezvăluie că locuinţa de vacanţă este loc de întâlnire pentru întreaga familie, cele patru fete, gineri şi cei trei nepoţi, apoi ne explică în ce mod au ajuns să cumpere inclusiv animale. „Avem păsări, câini, ba am cumpărat chiar şi un măgăruş. Nepotul meu Antonio mi-a spus că Maica Domnului şi domnul Iisus au mers pe măgar şi că îşi doreşte şi el un măgar. Am vorbit cu domnul primar dacă ştie pe undeva vreun măgar de vânzare. Aşa am reuşit să îi facem o surpriză nepotului, care a botezat animalul Fiona”.
         La rândul său, primarul din Căneşti, Stoica Marin, este mândru de faptul  că marele interpret a ales să îşi amenajeze casa de vacanţă pe meleaguri buzoiene. „În fiecare an organizăm spectacol de Sf. Maria şi întotdeauna l-am invitat să-i încânte pe oameni. Pentru noi este o onoare să putem discuta cu un artist atât de iubit de oameni, un om care a colaborat cu un actor ca Gheorghe Dinică şi cu mulţi artişti de primă mână ai ţării”.